Sunday, May 10, 2009

The address

This is my address to about 200 people consisting of the elders of Kampong Lipat Kajang, Temerloh, Pahang, Malaysia, some students from the local University (University Malaysia Pahang, Kuantan) who happened to be in the village doing charity work and staying in the village for a few days, lodgings with their 'foster' parents, the villagers who volunteer, in the village, the pupils of Sekolah Kebangsaan (Natonal School) Lipat Kajang, a few students who are in their secondary school years from the narby school and probably some parents.

Bismillah.

Salam

Bersyukur kita kepada Allah SWT yang telah memberi hidayah Nya kepada kita untuk bertemu muka di hari yang baik dan masa yang baik saperti ini. Juga segala pujian kepada junjungan kita Nabi Muhammad SAW.

Sdr mara sekampong, penghulu, ibu2 bapak2 adek2 abang2 …….. tetamu kita dari luar kampong Lipat Kajang ini …….dan semua yang saya hormati.

Bersyukur saya kepada Allah SWT kerana saya di beri peluang pada hari ini untuk berucap di depan tuan2 puan2 serta adek2 anak2 abang2 ibu2 bapa2 sekelian. Saya berasa bahawa saya di beri amanat dan juga satu penghormatan kerana telah di beri kurnian Alla SWT sedemikian. Terutama sekali saya di beri peluang untuk memberi cerita2 pengelaman dan syor2 masa depan pada adek2 anak2 sekelian, InsyaAllah.

Kepada adek2 dan anak2 sekelian, saya ingin bertanya apakah pandangan adek2 anak2 sekelian tentang hidup di dunia Allah SWT ini di masa hadapan tereutama sekali di kampong Lipat Kajang yang kita cintai ini. Ingat lah bahawa adek2 anak2 sekelian adalah penghuni atau pun pewaris kampong ini kelak. InsyaAllah. Kerana adek2 anak2 sekelian mesti ingat bahawa semua generasi yang tua2 ini akan tidak berada lama lagi, akan pergi pulang menemui Allah SWT.

Pandangan adek2 anak2 sekelian mestilah positive kepada pencapaian kejayaan, InsyaAllah, kepada diri adek2 dan anak2 sekelian dan kepada masyarakat am nya, dan kampong ini khas nya dan kepada Malaysia terutama sekali.

MORE >>>

(if you are asked to put your username and password because "restricted", just click on 'cancel' a couple of times and you are brought to the original site)


Lipat Kajang people (or decendents) are encouraged to participate& contribute (Orang Lipat Kajang, atau keturunan, di jemput memberi sumbangan idea)

3 comments:

  1. Cik Saha,
    Tahniah diatas organisasi yang begitu cekap pada masa saya berada di Sekolah CikGu.
    Sistem PA nya 'almost perfect'.
    Sarapan pagi nya sunguh lazat. Yang menarik perhatian saya ialah tentang detailnya CikGu. Pinggang mangkut dan cawan mimuman disediakan dengan cukup dan baik. CikGu sungguh perihatin tentang cukupnya "spoon & fork" dan kertas serviette. (Jarang2 di kampung terdapat tentang perihatin saperti ini). "Cleanliness" saya beri 100%.
    DiDewan pulak, peraturan duduknya sungguh tepat.
    Terima kaseh diatas sumbangan CikGu pada saya. Saya telah hadiahkan sumbangan yang berupa wang ringgit itu kepada Tabung Anak Yatim di Mesjid Sultan Ahmad Shah II Kuantan, dengan niat mudah2an kita semua dapat berkat.

    ReplyDelete
  2. Maaf, alamat sepatutnya pada "CikGu Saha" dan bukan "Cik".

    ReplyDelete
  3. ucapan yang lengkap padat bernas penuh dengan nasihat dan memberangsangkan dan pastinya dapat menyemarakkan semangat serta keazaman anak2 dan adik2 kita di Kg Lipat Kajang
    golongan ibu bapa juga semestinya mengambil iktibar dalam usaha usaha serta keutamaan mereka membesarkan dan mendidik anak-anak
    ....tahniah, abang yunus dalam mempelopori satu usaha baru menyumbang kepada kampong kita, tanah tumpah darah

    ReplyDelete