Thursday, April 16, 2009

UMP Students Visit Kg Lipat Kajang Pahang

A niece told me that 55 students from Universiti Malaysia Pahang (UMP) Kuantan will be in Kg Lipat Kajang Pahang from 7 May to 12 May 2009 under some kind of U student or U social program or whatever. I have no further details.

Certainly Kg LK is honoured to be chosen and approved by UMP for its students to be camped in the village for 5 days, housed in various villagers' homes, and interacting with the villagers in various social activities relevant to their mission and beneficial to the village community, so I was told.

A Committee headed by the Yang Dihormati Penghulu Mukim Lipat Kajang is in place to manage the students' visit and to fill their stay in the village with useful programs.

May I suggest that the relevant people involved in this UMP students visiting Kg Lipat Kajang provide a short bulletin on this UMP student visit (some details such as dates and schedules/programs) and broadcast it in this blog which I am sure is of interest to all LK-ites; we certainly would like to know more about it, and perhaps find time to "balik kampong" and welcome the students, and even participate in their programs, if we can. I was initially asked to prepare to present a talk on an interesting social subject, but later was told that apparently the students will be bringing in their own speaker to speak on the topic; let's hope that the talk to be presented by the guest speaker will be beneficial to the villagers.

Thank you, and to the Penghulu and the Committee.....all the best !
We pray for your success in managing and welcoming the UMP students' visit.
This is really a positive development towards uplifting the name of our village.

Lipat Kajang people (or decendents) are encouraged to participate& contribute (Orang Lipat Kajang, atau keturunaUMPn, di jemput memberi sumbangan idea)o 12 May 2009

5 comments:

  1. Great! I will be in Lipat Kajang on 9th May to give motivation talk to SK Lipat Kajang at 8.30 am. All are welcome, I need the support, I have never spoken in front of Lipat Kajang crowd.
    Pulanglah beramai2 ke Lipat Kajang pada hujung minggu itu, hujung minggu Wesak.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih dah tahniah tuan kerana memberi galakan dalam program ini.Semoga dengan kehadiran tuan program seperti ini akan dapat di adakan lagi di masa akan datang. Sememangnya kehadiran tuan di majlis2 seperti ini amat di alu alukan ianya bukan sahaja memberi panduan dan semangat kepada generasi baru malah membuka minda kepada generasi yang seusia tuan untuk menerima program seperti ini di masa akan datang. sebenar masih ramai lagi yang tak memahami tujuan dan menafaat program ini kepada masyarakat setempat. Masih ramai yang menganggap program ini satu bebanan jadi mungkin dengan penerangan dari seseorang yang telah mencipta kejayaan dan menjadi idola penduduk kampung akan membuka hati mereka yang masih kurang memahami. Motivasi yang akan tuan berikan nanti di harapakan bukan sahaja untuk mahasiswa yang datang tapi untuk penduduk kampung yang terlibat dan belum terlibat untuk berkongsi pengalaman yang pernah tuan lalui.

    ReplyDelete
  3. Salam. Pada saya, saya akan cuba memberi galakan seberapa yang saya mampu, insyaAllah. Saya percaya saudara mara saya yang lain dari Lipat Kajang yang lain mempunyai lebih ilmu daripada saya untuk memberi motivasi yang lebih mendalam, dan saya anggapkan jemputan saya itu adalah satu rahmat yang di anugrahkan oleh Allah SWT kepada saya sendiri. Ini lah kampong saya dan saya belum pernah memberi khidmat untuk kampong saya ini sebelum ini; kali inilah khidmat pertama yang boleh saya beri.
    Tapi jangan menaruh harapan yang begitu tinggi, saya takut kalau2 harapan itu tidak menjadi kenyataan, dan harapan yang mengecewakan. Harapn yang mungkin akan menjadi berperasaan kosong.
    Dan saya tidak berniat untuk menjadi idola, takut2 membawa kepada syirik.

    ReplyDelete
  4. InsyaAllah sama-sama kita berdoa agar semuanya berjalan dengan baik. kita hanya merancang kententuannya dari Allah s.w.t jua.Bukan lah menjadi idola sehingga terlalu taksub tetapi menjadi bukti yang telah nyata bahawa kejayaan itu bukanlah dari kemewahan dan kesenangan yang menanti. Masih ramai lagi generasi-genarasi baru di lipat kajang yang tidak tahu bahawa terdapat saudara mara mereka yang dari kampung ini boleh berjaya bukan kerana keluarga mereka orang berada. Jadi tiada alasan untuk berjaya jika berusaha.Mungkin selepas tuan ada lagi mereka yang berjaya di luar sana akan kembali ke kampung untuk memberi rangsangan moral untuk sama-sama memajukan anak-anak di kampung ini untuk menjadi generasi yang berguna untuk agama, bangsa, kampung dan negara

    ReplyDelete
  5. read http://musaniblog.blogspot.com/ to know more about the visit.

    ReplyDelete