Friday, April 23, 2010

Please confirm


Another photo I got from Facebook. Not sure but looks like Mak Teh Siti Hawa and family. Can anyone confirm please. Complement of Narimah Zahid.

Lipat Kajang people (or decendents) are encouraged to participate& contribute (Orang Lipat Kajang, atau keturunan, di jemput memberi sumbangan idea)

7 comments:

  1. yang duduk di kiri sekali bertudung kepala warna putih ialah arwah mak teh siti hawa, isteri arwah pakngah nordin bin komen

    saya tak boleh lupa rupa paras dia sebab dia hampir tiap2 hari lalu dekat rumah kami di lanjut tiap kali ke kedai, ke pekan sari, ke masjid, ke balai raya, ke mana saja, dan ini telah disahkan oleh narimah dlm perbualan saya dgn dia
    narimah zahid ialah anak abang zahid (hj zahid bin nordin), cucu arwah mak teh siti hawa sekarang tinggal di tampin n9

    ReplyDelete
  2. dalam gambar arwah mak teh siti hawa duduk di kanan sekali, tapi ikut pandangan kita dia di kiri sekali...

    ReplyDelete
  3. Comfirm Mak Teh Siti Hawa dlm gambar kanan sekali pandangan kita kiri sekali

    ReplyDelete
  4. memang benar kata LipKajBoy. Dua dari kanan ialah anaknya, Fatimah bt Nordin, balu Allahyarham Penghulu Sidek.

    ReplyDelete
  5. Tuan Pemblog,
    Kawan ingin memberikan sumbangan. Apakah tuan sudi menyiarkan kisah-kisah kehidupan di `baroh' semasa kawan kecik dulu? Tentu anak-anak LK masih ingat kedai Aki Ali, kedai Pak Itam Awang, kedai getah Ayah Chik Chan...Juga permainan terup keling.

    Kehidupan di `baroh' macam di Simpang Empat sekarang. Riuh-rendah selepas zohor hingga menjelang Maghrib. Budak-budak bermain bola `limau apung' di celah-celah pokok kelapa dekat tebing Sungai Pahang.

    Kini setiap kali kawan lalu ke baroh, segalanya sepi. Yang tinggal hanya semak dan kenangan yang mengusik jiwa.

    Kedengaran bunyi moto bot balik dari Temerloh. Ayah Chik Din menjimbit tong aiskrim yang dibeli di Temerloh dan akan dijual di kedainya. Kami budak-budak berlari mengekori orang-orang baru balik dari Temerloh dengan bot.

    Pilu hati kawan kerana segalanya hanya tingal dalam kenangan. Kalau diizinkan, ingin kawan coretkan kisah-kisah nostalgik ini dalam blog tuan. Memadaikah dengan komen saja, atau kawan hantar ke emel tuan untuk dijadikan posting.

    Kawan boleh dihubungi melalui emel maulanaariffin@gmail.com.

    ReplyDelete
  6. Kawan nak tamboh sikit lah ya Maulana.
    Koi masih ingat lagi ada peti sejuk yang di'power' kan oleh minyak gas. Tapi koi lupa peti sejok ni dipunyai oleh sapa ( kedai sapa )Tapi yg koi ingat ialah bapok sedapnya kopi o sejuk dalam botol, minum pulok tu lepas ayah jual getah dikedai Ai Cik Chan.
    Satu aktiviti lagi ialah main congkeh ramai2.
    Dan main bedil cenderai.
    Banyok kenangan lain lagi.

    ReplyDelete
  7. ni gambor arwah moyang (siti hawa), wan tam, arwah wan (fatimah), yg ujung paling kanan xjelas sgt mukenye...

    ReplyDelete