Sunday, September 6, 2009

Mencari Kecemerlangan







"Tiap-tiap yang bernyawa akan merasai mati, dan bahawasanya pada hari kiamat sahajalah akan disempurnakan balasan kamu. Ketika itu sesiapa yang dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke syurga maka sesungguhnya ia telah berjaya. Dan (ingatlah bahawa) kehidupan di dunia ini (meliputi segala kemewahannya dan pangkat kebesarannya) tidak lain hanyalah kesenangan bagi orang-orang yang terpedaya".
(Al Quran Surah Ali 'Imran (3) ayat 185)

Kecemerlangan hakiki/sebenar adalah kecemerlangan kemuncak, iaitu memasuki syurga yang disediakan oleh Allah SWT. Namun kecemerlangandi dunia tidak kurang pentingnya terutama jika digunakan sebaik mungkin untuk mencapai kecemerlangan di akhirat. Syurga adalah milik Tuhan dan syarat-syarat untuk memasukinya hanya Dia yang menentukan. Maka syarat-syarat tersebut amat jelas dan mudah difahami oleh manusia, melalui Al-Quran dan sunnah Rasulullah SAW, yang semestinya menjadi formula untuk memperoleh kejayaan dan kecemerlangan di dunia dan di akhirat.

Lipat Kajang people (or decendents) are encouraged to participate& contribute (Orang Lipat Kajang, atau keturunan, di jemput memberi sumbangan idea)

1 comment: